FORAVILERS:
Junts hem menjat,
foravilers de tarda,
ametllons verds
de la branca més alta
robats d’un hort
sense porta ni tanca;
ai, no la mosseguis,
l’ametlla amarga!
Esborràvem lliçons,
darrere els arbres,
de mestres i veïns:
aquesta plana
l’escrivíem ben sols
amb lletra clara;
ai, no la mosseguis,
l’ametlla amarga!
Esquitxada de nit
la bata blanca
i amb els dits entintats,
mig oblidàvem,
al cor d’ametlló,
l’ametlla amarga;
ai, no la mosseguis
amic, encara!
____________________________________________________________________
CONTINGUT:
S’anava fora del poble amb un amic a menjar ametllons, anaven els dos junts i robaven ametllons. Ho feien per les tardes.
Es pot interpretar de dos maneres o feien campana o no feien cas del que li deien els professors.
Ella i el seu amic es dedicaven a jugar per tant es una composició d’infants.
FORMA:
Es una poesia de 7 estrofes dividides en estrofes de sis versos y estrofes de dos versos.
Te una rima assonant, son rimes femenines .
Versos d’art menor,[4+6,4+6,4+6].
_________________________________________________________________________________________________
V:
BRIDA:
A la fira dels Folls
Vindria qui sap d’on
-i ningú no ho sabria-
amb els llavis oscats
de molta vida,-> vida apassionada
traginer de cançons
en cavall sense brida.
[Quin esquer se m’arrapa
a la geniva?-> caña de pescar] metàfora.
Amor, estel amarg
a la deriva,
em fa senyals: jo vaig
per l’altra riba,
traginer de cançons
en cavall sense brida.
Cadenes són presons
i jo en fugia-> el matrimoni.
pel call dels bandolers
a trenc de dia.
a la fira dels Folls
jo hi aniria
traginer de cançons
en cavall sense brida.
____________________________________________________________________
CONTINGUT:
Cançó popular, parla en singular ( Joc poètic). Expressa una sèrie d’intenció amb el verb en condicional.
El que la te atrapada es l’amor , es un amor amarg.
Algú li fa senyals però ella no esta interessada i canvia de costat, ella fugia del matrimoni.
Ella fugia de les cadenes quan es feia de dia.
Conclusió: el que li agradaria a ella es anar amb un cavall sense frens i anar a una festa on hi anés amb experiència vital.
Però també de l’amor i de com vol fugir de les calumbries i de l’entorn que l’envolta.
Es una poesia de 7 estrofes dividides en estrofes de sis versos y estrofes de dos versos.
Te una rima assonant, son rimes femenines .
Versos d’art menor,[4+6,4+6,4+6].
ZODÍAC
Lligo els records i tanco la maleta:
que engoleixi aquest llast l'avenc marí.
Que els peixos cusin la boca d'un destí
amarinat en aigües de desfeta.
Fem joc de nou a l'estranya ruleta
i llancem daus inèdits al camí.
Lladres gasius, amb el foc per botí,
cremem el darrer full de la llibreta!
Cal que encertem, amb l'ai de la sageta,
l'arbre i el cor, la fulla i el verí
i ens fem penyora d'amor a la bestreta.
I, conjur del mal astre, a l'endeví,
apuntem cels, amb pinzell de poeta
on fan la trena el cranc i l'escorpí.
Comentari:
A simple vista es un sonet amb rima consonant amb rima creuada amb els dos primers quartets i encadenada amb els tercets, rimes femenines , el segon i tercer vers tenen rimes masculines.
Versos d’art major, decasíl·labs censurat a la quarta síl·laba. el Quart vers.
[4+6][4+6][4+6]
CONTINGUT:
Joc poètic, agafa tots els seus records, congelar-los i guardar-los, no els vol recordar.
Punt de vista del perdedor.
Ella considera que la ruleta es la nostra pròpia sort i ella proposa fer un joc de nou desprès de haver guardat tots els seus records, vol començar una vida nova.
La sageta simbolitza l’amor i ella vol tirar-lo i que se n’adoni.
Busca el seu amor.
Ella vol que aquella relació que s’encadena amb aquella persona tinguí fruit. I això depèn de la seva sort.
1 comentari:
Tània, els comentaris són incoherents, inconnexos i absolutament deficients. No hi esmentes la localització, escrius quatre afirmacions agafades al vol de les explicacions de classe i les aboques sense lligam, de manera autònoma les unes de les altres, sense ordre ni estructura, i sense interpretar-les. Parles de "joc poètic" quan hauries de dir "jo poètic", la qual cosa indica que segurament no saps a què et refereixes, i la redacció i l'ortografia són d'alumnes de primària.
Per cert, al títol del bloc hi diu "1r DE Batchiretat" HA DE DIR "BatXillerat!!!!!!!!
NOTA: 3
Publica un comentari a l'entrada