Àlbum de fotos

BubbleShare: Share photos - Play some Online Games.

Maria Mercè Marçal

Maria Mercè Marçal

dijous, 5 de juny del 2008

Relació dels comentaris d'obra amb les poesies d'obra

Anna Motero."l'espai d'una llengua abolida". L'escripor del mes. Institució de les Lletres catalanes, gener de 1995.

Maria Mercè Marçal,explora espais q són explusibament femenins o bé universals, son resseguits per una veu femenina. La poesia de Maria Mercè Marçal, tot convocant els indicis de una llengua adolida, traça l'espai personal.


Cònsul, Isidor. "maria-Mercè Marçal, la dona tranquil·la". Homenatge a Maria-Mercè Marçal. Barcelona, Empuries,1998.

Cònsul, Isidor comenta totes les parts de Maria mercè Marçal, el seu cicle poetic, comença per cau de llunes a Sal oberta .
Hi ha una tensió triangular on es desplega en tres direccions, la celebració del festí eròtic i amorós, el compromís polític i la condició de la dona.
La segona tramesa de Bruixa de dol, identifica una evolució que a guanyat intensitat lírica i una poesia que continua movent-se entre les tensions oposades de festa i lluita, de goig i d'ombra.
Es tornen a escollir tres camins : el banquet amoros, experiencies amoroses, i solitud i tristesa.


Broch,Àlex. "Maria Mercè Marçal o els camins de llibertat".Dins del llibre -CD: Marçal,Maria Mercè. El meu amor sense casa. Barcelona,Proa,2003.

Alex diu en aquest comentari que Maria Mercè Marçal no vabuscar la diferencia ni l'excecionalitat, sinó va voler construir la seva personalitat a partir de escollir i de viure la plenitud que sentia.
En l'aspecte formal, la seva tradició popular era culta.
Una experiencia que pasa per diferents eixos es la gestació, de la materinitat i de l'amor lèsbic.
LLabors no renova cap tradició sinó més aviat crea una de nova.


LLuís Busquet i Grabulosa, "Bruixa i Fada el 1980". Correo catalán, febrer de 1980. Inclosa en el llibre plomes Catalanes Contemporànies del mateix autor, edicions El Mall,1980.


A cau de llunes no ha pretes res més que afirmar un camí que allà esbossava,ara amb més força, i amb pas me segur.
Esmentaria la veu com a dona, en el sentit individual u col·lectiu de la paraula.
A nivell formal subrallaria que ha gosat enfrontar-se amb el sonet i que persisteix amb la canço i altres formes diverses.